dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-02-01

The Departed

Jag såg filmen idag. Nu undrar jag: När dog egentligen vem? Och dödades av vem? Och på vilket sätt? Det var rätt mycket mord och blod. Snyggt filmat dock. Scorsese såklart.

Det dumma med Hollywood remakes är alltid att man knappt kommer ihåg karaktärerna och deras namn utan bara: just det, och sedan sköt Matt Damon Jack Nicholson som egentligen skulle skjuta Leonardo diCaprio som i sin tur var ut efter den där kända killen som alltid spelar cop men vars namn är helt okänt...... Nämen, ni förstår. Jag vill ju inte avslöja något, men så där kunde det ha gått till.

Nu är jag sugen på originalet. No names, just movie. Härmed utropar jag officiellt årets Filmwinter. Nu ska det pilgrimas till biograferna. Jag tycker Stockholm tål en filmfestival till, så där lagom i februari.

1 Comments:

  • At Mittwoch, 14 Februar, 2007, Blogger nadia said…

    Ja vet att jag kommenterar gamla nyheter nu men jag köpte ett cinemateket kort igår (13/2) så jag är på! Kan inte du o Helen också göra det så att vi kan få ihop ett gäng?

     

Kommentar veröffentlichen

<< Home