dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-01-25

Var e alla vilda djur?

Jag saknar skarpa analyser, tipps om bra filmer, listor, lördagskvällsinlägg, mm. Med skön, avslappnad och rolig attityd. Vad hände med din blogg? Hmm, du har säkert dina skäl. Därför vi bör komma ihåg: Vi ska värna om våra fyrbenta, fläckiga kattkompisar. På två ben....

Nu måste jag packa. Tänkt att man ska åka till Skåne över en helg. Bara så där, spontant. Nåja, lite planerat var det. Vi fick ju en inbjudan till invigningsfesten. Det ska bli kul. Framförallt för att jag får köra bil. Åååh, vad jag älskar det. Det ska iochförsig bli snö, men det går nog bra ändå. Vi tar det försiktigt och fikar extramycket på vägen. Jag är inte rädd för vädret, bara att det kan bli köar, när lastbilar inte orkar ta sig upp för hala backar på motorvägen. Man vill ju komma hem igen på söndag.

Undrar om vi har längsta reseväg. Är man hos Erik på kalas är det alltid någon från Australien, USA eller Bryssel där. Då räcker det inte längt att man har tagit 4:an över Västerbron för en gångs skull. Men nu har vi 60 mils väg att tugga igenom.

Ängelholm, wir kommen!