dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-01-22

Happiest man alive

Trodde inte att man kan bli så glad.

Som svar på ett klagobrev skrev vår entreprenör som har utfört stambytet hos oss att de är seriösa och förverkligar våra drömmar! Först trodde jag att de glömde tre bokstäver (m, a och r). Men idag, när jag äntligen, efter 16 veckor som skulle ha varit 6 ifrån början, fick tillbaka komplett toalett, handfat (med blandare!!!) och en fungerande dusch, förstår jag att de verkligen menade drömmar. Det känns verkligen som en dröm. Och mardrömmen är över.

Inte riktigt än. Jag har fortfarande ingen spegel, ingen el i badrummet och en hel del skador i lägenheten som skall åtgärdas. Bl a genom totalommålning av lägenheten.

Men det gör inget. Imorgon blir det duschinvigning. Ofattbart. Jag ska bli Warmduscher.
Världens gladaste kille.
Tack, byggare!
Nu får ni dra åt helvete.