dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-01-18

Utdrag ur mailkorrespondens i föreningen

Obs! Läses nerifrån uppåt.
I luv'em. Danke, Freunde!
Lite censuerad:


Mats skrev:

I Högalids församling är det fan ingen picknick

Alexander skrev:
>
> In memorian
>
> Rutger komt till huset i hopp om ett nytt liv. Hans uppväxt i
> Katarina församling var kantad av tragedier. Jag träffade honom när
> han just hade anlänt till huset och bad att få hyra mitt källarförråd
> i andra hand. Han har alltid betalat hyran i tid, och många kvällar
> har vi delat på en ostkant och han har berättat om sitt tidigare
> tragiska liv. Mången gång har min väst blivit våt av tårar inför han
> berättelser om intoleranta tvåbeningar som vill honom illa (hela hans
> familj utplånades av Anticimex SWAT-team i Katarina). Varje kväll såg
> jag en sorglig glans i hans fina runda ögon när jag kliade honom bakom
> dom kalla frasiga öronen. Efter en tid i Högalids fridsamma tillvaro
> har verkligheten åter hunnit i kapp hans små trötta tassar. Anticimex
> lämnar ingen pardon, Rutgers dagar är räknade. Ett tragiskt liv får
> ett tragiskt slut.
>
> Bakom tangenter vätta av tårar
>
> /A.
>
> /m
> Jeanette skrev:
> >
> > Hej vänner,
> > Nu har jag bokat Anticimex för lite rått-sanering
> > i källaren (sorry Alexander, men dom måste dö...)
> > På onsdag fm lägger dom ut råttgift på de ställen
> > där det "har varit råttor" alltså bör vi ringa in
> > på vilka ställen dom synts till. Uppenbarligen i
> > Helens förråd... och jag såg dom kila ut från
> > första förrådet tv om trappan in i andra. Har ni
> > uppgifter om vilka andra ställen dom synt till
> > på? Gäller det bara gårdshuset? Ska vi skicka ut
> > ett mail till alla och fråga om fler sett eller
> > märkt att det varit råttor någonstans? Jag kommer att vara här
> och öppna.
> >
> > //jeanette, the rat-killer