dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-12-20

Vilda västen

Egentligen borde jag ha en "who-to-shoot-lista", men man är ju snäll och låter människor leva och vara sig själva, dvs.

- de får vara stressade och skicka därför aggressiva och helt falska mail, jag kan känna med er.

- de får ringa mig och klaga och gnälla, jag förstår ju alla som måste bo i ett stambyteshelvete, jag gör det ju själv.

- hota mig med att jag eller föreningen skall betala deras repiga golv, även om det inte var jag som beställt arbetet, det är ju tråkigt med trasiga dyra golv.

Den här dagen har varit helt otrolig jobbig. Jag gick till jobbet med en nästan fulladdad mobiltelefon. Nu är batteriet nere på 15% och den skall ju hålla i nio timmar. Det känns lite grann som om elektronerna i min hjärna har vänts åt ett håll. Enl forskningsrapporter kan det ju framkalla livsfaliga sjukdomar. Så jag handlar nog snarare i nödvärn när jag nu ändå skriver ner min "who-to-shoot-lista".

Men jag tänkte inte offentliggöra den här. :-) Bara så mycket. Alla som står med där antingen bor eller jobbar vid Hornstull.

Det är fan ingen picknick i Högalid.

Det är die Hölle!

3 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home