dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-12-27

Urlaub!

För alla som kommer att fraga (inget svenskt a i Tyskland):
- Salladsbestick
- planbok - inte för att planera utan för att spendera :-)
- ett spel
- en fotbollsfilm pa dvd
- pengar
- strumpor och kalsonger (tack, mamma!)
- godis och nötter
- ett fantastiskt gott rött vin ifran min hemstad (joda - det finns goda röda viner i Tyskland) som jag inte far ta med pa flyget, inte i handbaggaget i alla fall och annars vagar jag inte. Far väl dricka upp det....

För pengarna köpte jag redan en liten väska, förresten. Ser ni en kille med "Stuttgart" pa sin väska i Stockholm, sa är det med stor sannolikhet jag. Jag är sa glad.

Och nu kommer det bästa: Jag ska vidare till Rom - imorgon. Det blir mera Urlaub!
God fortsättning alltsa!

Bilder följer senare.
Kram pa er!

2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home