dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-12-22

(Bath)Roomservice

Nu lämnar jag en dammig och bullrig lägenhet bakom mig och åker söderut. Vad skönt det ska bli, hörni. Hoppas bara att allting ordnas fint hemma utan att jag behöver klaga och gråta när jag kommer tillbaka. Håll tummarna. Något säger mig att killarna i Roomservice är inte bara smartare och vassare vad gäller byggprojekt. De är också trevligare och snyggare än de i bathroomservice.


Reseplan:

22/12 Stockholm - Stuttgart
28/12 Stuttgart - Rom
03/01 Rom - Stockholm


Visst är det bra? Tänk att jag åker till Rom?! Det är nästan pinsamt men jag måste erkänna att jag har aldrig varit där, men alltid velat åka dit. Och det är också bra att man först åker till Tyskland för att sedan byta upp sig. Det hade kanske varit värre tvärtom.


Eller, hmmm, vänta nu. Tyskland har väl bättre vita viner. Och kulturen?! Den är kanske bara äldre i Italien, men alla filosofer och författare? Och så är Tyskland också billigare. Scheissebillig till och med. Därför bjuder jag nu på en bild som i ungefär samma vinkel redan funnits på en ANNan blogg. Visst ser han lite grann ut som en tomte?



Så lyssna nu på mina ord: Tomten kommer till alla snälla barn, so be nice.
God Jul!

2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home