dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-06-28

7 månader - 7 filmer

Det var illa! Inte många filmer. Året är snart inne i sin 8:e månad och jag har vara sett 7 filmer. En per månad. Jag som brukar se mellan 1 och 2 filmer per vecka.

Vad har hänt?
För mycket jobb?
Har jag bytt stam?

Det lär inte bli någon film till under hela julimånaden. Inga biobesök i Tyskland. Jag vägrar se dubbade filmer. Och i Ikealand finns det ingen biograf. Jag får väl bada i bolhavet där.

Vi kommer att ha det så bra ändå under de närmaste 4 veckorna. Se själv och dröm med oss (fortfarande populära bakgrundsbilder):










Och sedan får man ju åka dit också:

2 Comments:

  • At Donnerstag, 28 Juni, 2007, Blogger Peter said…

    Va? Du måste skämta, ska ni till Vals? Det är fan till och med bättre vatten där än i Småland!

     
  • At Freitag, 29 Juni, 2007, Anonymous Anonym said…

    Hmm, låter som det är hög tid att vi drar igång våra filmkvällar i höst...
    /Janne

     

Kommentar veröffentlichen

<< Home