dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-06-13

Sämre än så kan man ha det

I fredags såg jag en dansk kunglighet. Nej inte den som brukar springa in på plan och klappa domare. Utan en verklig kunglighet - prins Henrik. På det danske kungaskeppet Dannebrog. Vilken härlig syn! Alla sjömän var vitklädda. Jag skulle tro att det var minst hundra stycken. Skulle inte förvåna mig om det var prick hundra stycken. Under ett tak satt några vitklädda damer och spelade bridge. Som ur en annan tidsepok kom denna fantastiskt fina båten plötsligen genom slussen och ansvarade för att glaspartierna på vårt fina kontor mönstrades med näs- och fingeravtryck. Vilket trevligt avbrott, just när jag hade som mest att göra, jobbade som tusan.

Sämre än så hade man det.

Och det var nog precis därför jag tog mig samman och gjorde klart det mesta i lördags, så att söndagen var helt fri för utflykt och vila. Spontant bestämde vi att:
- ta en waxholmsbåt ut till skärgården, nästan lika fint som Dannebrog
- ta med gott kaffe och kanelbullar för fika
- ta med goda mackor med salami, gurka och ägg för lunch slash picknick
- ta med aftonbladet och läsa hela tidningen (retas! hihi)
- ta med badkläder för ett första dopp i 13-gradigt havsvatten
(som jag senare fick höra var nog varmare än så, kanske upp emot 22 grader, som i Norrviken)
- ta det j***ligt lugnt och få en rejäl naturlig solbränna

Sämre än så kan man ha det.

2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home