dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-06-08

Hata Göteborg

Idag blev det svanmärkt tårta. Om det nu finns något att fira, vet jag inte.

Stegtävlingen är avgjort och jag hamnar på en bra mittenplacering. Kanske vid övre 15% av deltagarna. Inte så illa. Jag är rätt nöjd, måste jag säga. Men även glad att det är över.

Göteborg vann över Stockholm. Om det nu stämmer, det som Fabs säger, så kan jag bara säga: Fy, Gbg, skäms! Måste man verkligen lura till sig segern genom att inte registrera alla steg och låta Fabs som, ärlig sportsman som han är, tävlar och kämpar, vet att han ligger några steg före, plötsligen förlorar för konkurrenten vid västkusten höll inne några steg som man sedan - likt ett trumfkort - plötsligen tar fram och går om på mållinjen.

Hatar Göteborg. Och alla där. De flesta. Kanske inte Håkan Hellström....

Vi har svanmärkt tårta - inte ni!

Och Fabs blev Meister der Herzen!

2 Comments:

  • At Freitag, 08 Juni, 2007, Anonymous Anonym said…

    Nej då. Göteborg är ju bra ändå. Tänk att ta fyrans spårvagn mot Saltholmen och sen en båt ut till Brännö. Eller en fika på Vallgatan eller något annat trevligt ställe.

     
  • At Freitag, 08 Juni, 2007, Blogger spacedirk said…

    Det gäller att utforska i augusti.

     

Kommentar veröffentlichen

<< Home