dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-06-03

This is not a fashion blogg

...trots att helgen blev dyr med många fina inköp. Tillsammans t ex, tre par nya jeans, tre toppar, två jackor, en hammarbygrön klänning från femtitalet, en skjorta från H&M som skall lämnas tillbaka igen, ingen skjorta på Jenny Hellström och så mängder av glass och vin. Ändå vill jag inte tråka ut er med vår galna tur till Street som hade Outletförsäljning idag.

Helgens skandal: ska jag verkligen gå in på detta? Alla kommer nog att blogga om matchen och händelserna. Tycker synd om danskarna.

Helgens fest: Tack Nadia och Janne. Det var supertrevligt. Vi försökte härma er fina och goda smmarsallad, med halvbra resultat.

Helgens fempoängare: vädret.

Helgens kalkon: Korv-Philippe är rasist! Han har sålt sin sista korv till oss. Vilken flopp!

Till slut: vill jag be om ursäkt att jag inte skrivit något sedan Meistertiteln togs hem till Stuttgart. Det kan ha att göra med att Stuttgart förlorande förra helgen i kuppen mot Nürnberg som vi trodde mästarna kommer att göra korv av - eller så är det bara så att jag hade för mycket att göra helt enkelt. Jag lovar bättring. Senast om två veckor.

Puss å kram.

2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home