dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-12-15

Inför julfesten

Det man har väntat på sedan i januari är här igen - julfesten.

Blir det verkligen så kul som man förväntar sig? Man börjar bli mer och mer tveksam till att festa. Det kanske har med ålderna att göra, men när man väl är igång, så ska det nog gå bra. Jag har i alla fall köpt en vit skjorta till festen. Kommer att se grym ut till min bruna kavaj. Och det ska ju bli en och en annan skön människa där också. Och så litar jag på att alla 19 nyanställda ordnar en rolig fest. Ni fixar det!

Jag måste berätta en annan sak till: mitt badrum är nästan klart. Det saknas bara kakel, tätskikt, toastol, dusch, tvättställ och allting annat jag har lovat att sätta upp själv. Man börjar bli galen. Dags att fly söderut, till Papa Ratzi. Men först blir det västerut, på lördag. Och det ska bli skönt, så skönt.

Sorry, Benny! En annan gång. Lovade helgen bort till någon som är något sötare än du. Entschuldigung.