dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-11-23

Mera film

Mot förväntan så visar sig filmfestivalen bli en av årets höjdare.
De här såg jag igår/idag:

Catch a fire
Amerikansk, men mycket spännande och välgjort drama om apartheid i 1970-talets Sydafrika. Gud, vad man satt fastklistrat i biostolen. Phillipe Noyce kan sin sak. Även om det var en Hollywood produktion, så var den väldigt bra. Let's say
3 stjärnor

Snapphanar
Här går åsikterna lite isär. Egentligen ogillar jag när man färfalskar historian något, men Mårlind/Stein har gjort en bra kostymfilm som gör att man knipar ihop i 2,40 timmar, även om man är kissnödig. Det kanske var den mängd av skådespelare som stod på scen som gjorde det till en speciell upplevelse, så jag får känna efter hur det känns imorgon. Men om jag tänkter efter så var den underhållande hela vägen, även när jag inte visste att så Tova Novotny och hela gänget skulle stå på scen och sedan bredvid en i baren på Rival för resten av kvällen. Jag är nog nära att ge denna tv-produktion som tyvärr missar de stora filmdukarna
4 stjärnor

Då glömmer man dock gärna att man har blivit utskälld av kontorschefen som gärna ville leka lite boss. Jag bjuder på det.

Förresten, har ni varit med om att man letar och letar efter den andra strumpan man måste ha tvättat, men hittar inte den? Och så är det såklart en av de som inte har något hål. Irriterande. Jag fullständigt hatar att gå ner till die

Waschküche

Varför det heter kök, kan jag inte förklara.....


2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home