dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-10-23

Kom tillbaka

Vill man tro sina ögon? Björn Borg gjorde ännu ett comeback. Det kanske var inte så konstigt, men att det just var i mitt gamla, sunkiga, gröna tennistält vid Eriksdalslunden på Söder är riktigt allvarligt.

Han stod på samma ställe som jag. Gick genom den vidriga, dragiga dörren, precis som jag varje fredag. Han duschade nog på samma duschplats och fick klämma ihop duschslangen på minst tre ställen så att vattnet inte sprutar åt alla håll - exakt som jag.

Och vi missade varandra med ca 48 timmar. Herregud! Han är ju inte vara tennisstjärna, världsstjärna. Han är ju en fixstjärna.

.... nej, inte precis som jag. :-)

Aufschlag. Ass. Doppelfehler.

Borg in action.

3 Comments:

  • At Dienstag, 24 Oktober, 2006, Anonymous Anonym said…

    Men frågan är - tog han av sig skorna vid "skoförbudslinjen"? Där det står skrivet med silvertejp att skorna skall tas av?

     
  • At Dienstag, 24 Oktober, 2006, Blogger Peter said…

    Helén: Det tror inte jag han gjorde. Aldrig i livet.

    Jag såg det också. Blev helt stolt över att jag har svettats på samma flexipavebana som Björn Borg.

     
  • At Dienstag, 24 Oktober, 2006, Blogger spacedirk said…

    Tänk om vi är svettiga efter en tuff match, tar av oss kläderna, drar bort duschdraperiet och .... där står BB.

    Varför har egentligen alla stora namn initialerna BB?
    Björn Borg,
    Boris Becker,
    Brigit Bardot,
    ...

     

Kommentar veröffentlichen

<< Home