dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-10-11

En kraftfull utskällning....




















Hur går det med stambytet? Jodå, tack, åt helvete!

Jag sitter varje kväll lite extra på jobbet för att jobba in de timmar jag missat pga samtal eller mail under dagen. De flesta helt onödiga.

Sedan sitter jag lite på natten och försöker få till mitt badrum också. Man vill ju inte ha standard. Vill ni ha "frimärke" ovanför tvättstället? I kakel alltså. Låter roligare än vad det är. 3x2 vita kakelplattor i standard tråkigt utförande. Men entreprenören vägrar att sätta in min, redan köpta, duscblandare. Den ska inte vara godkänt i Sverige. Det var den när man fixar dokumentet ifrån Sitac. Ändå försöker de dra sig ur det. Det är enklare att sätta in något de känner till. Samma gäller min golvbrunn.

Sedan springer jag fem trappor ner till "etableringen" i källaren för att göra det man måste göra.....

Imorgon kommer jag att få en kraftfull utskällning - en kraftfull!!! Då ska vi gå runt i huset med entreprenören och vår konsult och titta på alla de badrum där ägaren inte varit nöjd med anbudet, eller anmält bekymmer, eller rentav börjat bråka redan. Med rätta. Det har inte gått helt grönt till. Entreprenören tar överbetald och konsulten har gjort missbedömningar som har kommit med fel i upphandlingsunderlagen. Och styrelsen har missat vissa punkter, dvs inte påpekat dem eller tagit dem på största allvar. Alltså kommer jag att ta emot kast av tomater, ägg och övermogna avokado imorgon bitti. Jag kommer att vara bollplank för alla syra människor.

Eller medlare och hjälte.

Wish me luck.

Viel Glück, bitte!

PS: Idag hade jag min Sverige tröja på mig och det gick ju kanon. Tyskland vann också borta med 3-0.