dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-10-16

I helvete heller...

... vill man vara. Stambytet tar kål på mig. Sånt där får man stå ut med:

- Det sprutar ifrån en vattenledning i min lägenhet, meddelar en granne en söndag kväll när han kommer hem. Tydligen har någon borrat på grannens vattenledning till köket, hur nu det gick till.
- Entreprenören bilar på huvudelledningen och det blir mörkt i hela huset. Återställningen tar timmar. Under tiden ringer butiken och klagar på inkomstbortfall och att glassen i frysen smälter
- Offerterna för tillvalsarbeten är otydliga och orimliga. Alla undrar med rätt och ser rött.
- Entreprenören har anmält att han har hittat asbest, men än så länge har vi inte hört mera. Troligen bara en standardrutin.
- Mitt kakel skickades tillbaka till Spanien. Leverantören har packat ner fel.
- Mitt golvavlopp är fortfarande inte godkänt (enl entreprenören) och därför inte offererat. Enl EU-norm är det godkänt.

Nej, hörni. Imorgon stannar jag borta och hejar på Peter när han tar upp fajten mot arkitekt-Johan igen. Det ska bli roligt att inte ha ett tunnt lager damm på sin bärs.

Wahnsinn

2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home