dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2008-01-31

Blåst away

Då var man tillbaka i good ol' Sthlm. Det blåste rätt kraftigt i Götet och har nu även kommit hit. Tror jag har aldrig varit där utan att uppleva någon form av storm eller kraftig vind. Hur klarar alla goa och glada det då? Vill man verkligen bo så blåsigt?

Och så följde det med hit också. Tusan. Det kommer nog aldrig att bli vinter, när det bara blåser. Kanske okej så. Nu vill man ha vår egentligen.

Har sällan varit så trött som idag. Två dagars kurs om ekonomi och olika övningar, där man intog pauserna sittandes vid ordet och förberedde nästa övning samtidigt, tar på krafterna. Det hela efter några få timmars som (första dag), eftersom tåget från Sthlm gick kl 6.00. Jag väktes kl 4,45, alltså ungefär 3 h innan jag brukar vakna! Sånt kan inte vara hälsosamt. Tur att Hans Erik inte snarkade, så blev det bra med sömn förra natten i alla fall. Åtminstone fför mig. Vet inte om han sov något, dvs om jag snarkade!?! :-)

På kursen fick jag veta att jag inte alls var kreativ, utan vill få saker och ting gjorda. Jag lyssnar hellre än att bestämma själv. Jag är en "Gösta Görare", den som gör jobbet. Aha. Ingen "Bertil Bestämmare" eller "Tage Tänkare" alltså som vanligtvis gör stora framsteg som chefer eller viktiga analytiker. Är således karriären slut? Återstår att se.

Näha. Läggdax. Bis morgen früh zur Kaffeestund'


2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home