dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-08-15

Mycket

Minst sagt har det varit en udda men mycket rolig helg och veckostart.
a. jag har sett tre cowgirls sjunga country på lasse i parken.
b. jag har rullat ut en gräsmatta.
c. jag har sett hammarbys damer spela mot umeå och tyckte att de har gjort en bra match. bra stämning på kanalplan (vem fan har hittat på det namnet?) och världens godaste stadionmat och arenakaffe.
d. jag har även sett djurgården mot hammarby (herrarnas) och det var väl så där med tanke på resultatet. hur fan kan man bränna en sån chans efter bara 18 sekunder?!
e. jag har träffat en gammal kompis som har hunnit med att få två söta flickor under tiden. Nästan. Första barnet har jag redan träffat.
f. jag har tackat nej till ett jobb som ansvarig arkitekt - det kan ju komma bättre (hur korkat är man egentligen?!)
g. jag har haft världens roligaste kväll med konsulter (!) på boule och berså - apropos bästa ställe i stockholm. glöm allt annat, ha!
h. jag har gått runt i en skjorta med små stereoapparater på och trivts med det. kanske fel med tanke på att det är modevecka, så vill ni snacka trender så får ni prata med da man. jag fortsätter nog prata strunt.
i. jag fått e-post av min farmor, 89 år gammal (!). känn på den.
j. jag blir kär om och om igen.
k. vem toppar det?

3 Comments:

  • At Mittwoch, 15 August, 2007, Anonymous Anonym said…

    hello darling,

    Lasse i parken minsann!? o varför kom du inte upp o hälsade på oss efteråt va?
    /nadia

     
  • At Mittwoch, 15 August, 2007, Blogger spacedirk said…

    Hello, jo men det var ju så mörkt i era fönster....

     
  • At Montag, 17 September, 2007, Anonymous Anonym said…

    Jag vill inte vara ett B-alternativ på att vara rolig och udda.
    Här mutar man gratis arbetskraft med kräftor och öl och så får man en B-ranking.

    Kramar DA WIFE HUGNER
    PS jag gillar din skjorta.

     

Kommentar veröffentlichen

<< Home