dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2008-01-24

Koma

Jaja, det måste kännas som om jag varit och legat i koma, men icke så. Eller ju, kanske precis så kan man kalla det. Hur som helst: flera månaders tystnad är över. Av tre anledningar:

- Hela hösten och vintern hitills har jag nog jobbat mer än nånsin. Inte räcker det att man har många bollar i luften på jobbet. Jag renoverade också köket.

- Jag och Peter tog en AW idag (den andra sedan jag började jobba till midnatt varje dag) och berättade att han hade flest träffar ever på sin blogg på grund av ett tips till aftonbladet som undrade var alla manliga modebloggare är. Herregud! Har de inte google?

- Ovanämnd kompis skrev i tisdags att han sopade banan med mig i tennisen och att jag var chanslös.

Det kan man inte låta stå okommenterat! Visserligen stämmer det han skrev. Jag var dålig. Och jag skyller inte på att jag underskattade honom eftersom han sa att han var bakis. Jag var verkligen dålig. Jag var trött och seg. Det kändes som om jag spelade tennis i en dykardräkt. Allt i slow motion, typ. I den totala statistiken leder Peter nu med två tie break och ligger enbart fem poäng före mig. Det kan ändra sig redan nästa tisdag, hehe.

Hej Peterman! Nu är vi die fantastischen Vier (tyskar) på jobbet. Nya krafter är på väg! Jag ska tjuvträna imorgon när du sitter i möte hela dagen.

Time to rock'n' roll!

Förresten, så här blev die Küche:

2 Comments:

Kommentar veröffentlichen

<< Home