dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-08-18

Home sweet home

Gud, så glad har jag sällan varit över att få komma tillbaka till min kvava och varma lya på fjärde våningen. Vi frös nämligen som attans i Tanto och såg Easy Rider på sommarbio. Man kan inte säga att vi hörde något av filmen eftersom många, eller nästan alla, omkring oss skulle hellre dricka öl och snacka. Till slut fick jag en dusch "Mer" över sig medans man väntade på grönt ljus vid Stockholms farligaste korsning. Tack för den.

Man kanske borde ha stannat på Götgatan med alla jobbarkompisar. Apropos det, så har två av de jag bjöd in till Facebook även digitalt blivit mina vänner. Jonas och Peter, mina digitala vänner nr 2 och 3. Sistnämnda har hunnit få 21 vänner på ett dygn. Inte illa. Soziales Genie.

Jag ska inte undanhålla lite bilder ifrån derbyn, för några dagar sen. Bajen i all heder, men dif-klacken ska ha all credits för disciplin och humor.

Labels:

4 Comments:

  • At Sonntag, 19 August, 2007, Blogger Peter said…

    Ha ha, om så ändå vore fallet. Jag har funnits där ett tag så socialez geni är inte titeln jag ska sätta på nästa visitkort. Men glad att du har höga tankar om mig, Didde. Nästa gång får du för övrigt dricka Mer istf hälla den över dig. Ses imrn.

     
  • At Sonntag, 19 August, 2007, Blogger Peter said…

    Förresten. Glömde. Det är England mot Tyskland på Wembley på onsdag. Vänskapsmatch. Ska vi flyga över?

     
  • At Montag, 20 August, 2007, Blogger spacedirk said…

    Flyga över till Wembley?! Absolut. Boka biljett. Fast vi kommer ju att sitta på olika läktare - du i engelska klacken och jag bland vinnarna. Och sedan får jag stryk.... :-)
    Kanske företaget sponsrar som studieresa.

     
  • At Montag, 20 August, 2007, Blogger Peter said…

    Haha, exakt! Behöver inte du kolla in Wembley lite närmare? Eller får vi väl leta upp nån jävla bussdepå nånstans. Bara nån betalar...

     

Kommentar veröffentlichen

<< Home