dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2006-11-13

Västra Aros - SJ - Stockholm

.... tar tydligen 2 timmar, inte en.
Så här brukar det gå till:
Signalfel vid Jakobsberg - 2 min sen
Signalfel strax efter Jakobsberg - 4 min sen
Hamna bakom ett pendeltåg vid Barkarby - 12 min sen
Pendeltåget pajar och tas ur trafik vid Karlberg - 32 min sen
Tåget stannar utanför Bonnierhuset i väntan på klartecken för spår i Centralen - 40 min sen
Brandlarm utlöst i trafikledningscentralen, ingen jobbar, allting står stilla - 60 min sen

Nåja, resan blev gratis i alla fall. Paradoxt nog löste jag in en gratis biljett till den här resan. Så man undrar - hur klarar sig SJ egentligen? Ska man höja priset på pendlarkortet ännu mer?

En kille som verkar vara partimedlem i kd eller värre tyckte på ditresan att SJ var ett "skitföretag". Det kan jag hålla med om, men jag ropar inte ut det högt på ett fullsatt tåg och bråkar inte med konduktören. Stackars tjejen står ju lägst i näringskedjan på SJ och gör bara sitt jobb. Så vad gör man? Vet någon en bra och billig bilsalong? Jag slipper gärna nästa

Zugfahrt.

Bra dag ändå. Didde Drogba fixade 71 poäng åt mig och nu är kampen igång. Ni kommer att bli förvånade vilka bra byten jag gjorde i XL-coachen, hehe.