dagens tyska ord

tyska - ord för ord. med svenska ord dock

2007-02-28

Don't close!

Ibland måste man ta ett beslut, hur tufft det än må vara. Och jag kan tänka mig att det var inte lätt att fatta det beslutet. Ägarna till inredningsbutiken Apparat skrev "utförsäljningsrea" på sitt skyltfönsterglas och kommer att slå igen portarna inom kort. Så jäkla sorgligt.
Var ska man köpa sina presenter nu?
Var sina handdukskrokar i emalj?
Var sina metallampor?
Var sin kaschmirsjal?
Var sin neonskylt?
Var sin sjukhussäng?
Apropos sjukhussäng. Det var riktigt roligt när tanten kom in i butiken, vred lite på handtaget för att fälla upp och ner madrassen på sängen, tittade lite på prislappen (utan att rodna) och sa: Jag tar den.
Själv passade jag på och köpte den armbandsur som sedan länge stod högst på önskelistan - en schweizisk järnvägsstationsklocka i miniatur. Och så var det bara att blunda när kreditkortet drogs. Fast jag fick ju kisa med 30%.
Så gå dit nu och köp upp allt du önskat dig länge, men inte vågat köpa. Riktigt Kaufrausch ska ni få!
Nadia och Fredrik! Låt oss veta var och när och i vilket form ni fortsätter. Hur hittar man till er när man vill ha lite av er genialitet i hemmet? Stockholm behöver er!